Ось уже 65 років в мальовничій Олександрівці понад річкою Тясмин, серед крислатих каштанів, в Країні дитинства вирує життя юних. В Галактиці дитячих мрій знаходять своє покликання малеча і старшокласники. Тут створений особливий світ Тепла, Добра, Радощів, Захоплень і Мрій. Сюди йдуть діти і батьки, несуть свої радощі, тут вчаться жити за законами Добра і Справедливості, вчаться словом і ділом доводити, що вони надійне майбутнє нашої країни.
Тут створений особливий світ, де діти:
– живуть із заохоченням
– вчаться довіри;
– живуть з похвалою
– навчаючись вдячності;
– живуть з любов’ю
– вчаться любити;
– вчаться ділитися
– ростуть щедрими;
– живуть в справедливості
– вчаться бути справедливими;
– живуть в дружелюбстві
– вчаться розуміти, що світ прекрасний.
Всіх вихованців, а їх нині близько 900 осіб, ведуть по життю 19 основних педагогів та 8 сумісників, працюючи у 56 групах на базі РЦДЮТ та 6-ми школах району. Олександрівський РЦДЮТ створений в 1946 році. Нині це сучасний виховний заклад, який працює над проблемою: «В об’єктиві творча особистість». В гуртках РЦДЮТ займаються діти з 5 до 17 років. Вибравши собі заняття до душі, діти співають і танцюють, ліплять і малюють; знайшли свої уподобання в художньому слові та інтелектуальних заняттях, в гуртках «Лідер», агітбригаді «Вулик»; історики-краєзнавці вивчають історію рідного краю, зокрема с. Розуміївки; туристи-краєзнавці пройшли по заповідних козацьких місцях, де був Богдан Хмельницького; юні фольклористи з народного художнього фольклорного колективу «Джерельце» записали і вивчили обряди та звичаї своїх земляків.
Основними напрямами діяльності РЦДЮТ є:
– художньо-естетичний;
– туристсько-краєзнавчий;
– гуманітарний;
– соціально-реабілітаційний;
– дозвілево - розважальний.
Гурткова робота в закладі проводиться системно і спрямована на різнобічний розвиток гуртківців, формування в них наукового світогляду, розвиток управлінських здібностей. Діти вчаться бути громадянами своєї Батьківщини. Навчаючись в різних гуртках закладу, вони вміло досягають поставленої мети.
Історичні відомості
Заснований Будинок піонерів в містечку Олександрівка в серпні 1946 року при бібліотеці ІІ-го ім. Петровського цукрокомбінату. Всього було дві групи технічного моделювання, керівник Степан Іванович Кононенко.


3 серпня 1958 року Будинку піонерів виділено окреме приміщення по вул. Шевченка, 25. Директором призначено Хоменка Василя Андрійовича. В цей час розпочали роботу струнний оркестр, юні вишивальниці під керівництвом Надії Степанівни Хименко, автомобільний гурток – керівник Степан Іванович Кононенко. Працювала бібліотека, був створений краєзнавчий музей, який став у майбутньому основою історико – краєзнавчого музею Олександрівського району. Василь Андрійович Хоменко пропрацював у Будинку піонерів з 1958 по 1964 рік. З 1964 по 1967 рік директором Будинку піонерів працював Петро Тимофійович Опанасенко, учасник Великої Вітчизняної війни. В цей час зроблено добудову до приміщення Будинку піонерів. Це був довгоочікуваний зал для проведення масових заходів. З 1967 по 1970 рік директором була Емма Андріївна Галицька. В цей час розвивалися гуртки естетичного напрямку, організована робота з піонерським та комсомольським активом та зі старшими піонервожатими району. З квітня 1970 по вересень 1972 року очолював Будинок піонерів Григорій Мусійович Салій. Значна увага приділялася гурткам технічної творчості. Юні ракетомоделісти з Кононенком С.І. завойовували все міцніші позиції в області. Після нього директором була Галина Макарівна Пересунько. В цей період зміцнювалася база туристсько – краєзнавчої роботи. Вона працювала в цьому закладі по вересень 1973 року. З вересня 1973 по листопад 1974 року позашкільний заклад очолювала Тетяна Григорівна Козир. Поліпшилася методична робота.



З 1 листопада 1974 року по жовтень 2011 року директором Будинку піонерів та школярів працювала Наталія Миколаївна Москаленко. З 15 серпня 1995 року позашкільний заклад знаходиться за такою адресою: вул. Леніна, 89.


З 25 травня 1998 року, в зв’язку з вимогами постанови Кабінету Міністрів України, Будинок піонерів та школярів змінив назву на районний центр дитячої та юнацької творчості. З січня 2012 року Олександрівський районний центр дитячої та юнацької творчості очолює Скрипник Жанна Володимирівна.

Скрипник Жанна Володимирівна
|
Педагогічний колектив

Центр позашкільної освіти в районі в продовж довгих років був і залишається острівком дитячих мрій, фантазій, талантів. На сьогоднішній день педагогічний колектив РЦДЮТ, який налічує 37 педагогічних працівників – 19 основних та 8 сумісників, що здійснюють виховання творчої, інтелектуально розвиненої особистості, працює з 830 дітьми з райцентрових шкіл та шести шкіл району. Система навчально-виховної роботи спрямована на різнобічний розвиток гуртківців, формування наукового світогляду.
В педагогічному колективі РЦДЮТ :
- 4 відмінники освіти України;
- 2 педагоги-майстри;
- 2 особи нагороджені знаком Софії Русової;
- 9 осіб нагороджені грамотами Міністерства освіти і науки України;
- 12 осіб нагороджені грамотою обласної державної адміністрації;
- 22 педагоги нагороджені грамотами Олександрівської районної державної адміністрації.
Педагогічний колектив РЦДЮТ прагне формувати особистість не за шаблоном, а з урахуванням індивідуальних можливостей, здібностей конкретної особистості. Діти вчаться тут не тільки малювати, ліпити, танцювати, співати, грати на бандурі, ударних інструментах, вміти висловлювати свою думку, а й мати активну життєву позицію.


Виховний процес в позашкільному закладі – єдиний і цілісний процес формування молодої людини, чому сприяє методична служба, керівник – Михалюк Н.В. Кожне заняття, кожен масовий захід несуть тут в собі елементи етики, естетики, вміння приймати рішення і виконувати його, формують у дітей почуття відповідальності в словах і вчинках. Життя в дитячих колективах РЦДЮТ не гра, а значима потреба діяльності самих дітей. Як наслідок, в 2007-2008 навчальному році 26 випускників-гуртківців одинадцятикласників отримали державний документ – «Свідоцтво про отримання позашкільної освіти», в 2008-2009 н. р. - 25 випускників. За останні 5 років такі свідоцтва отримали 118 осіб. Олександрівський районний центр дитячої та юнацької творчості протягом останніх трьох років проводить свою навчально-виховну та організаційно-масову роботу відповідно до Закону України про позашкільну освіту, вимог нормативно-правових актів, які накопичені в окремій папці. В основі роботи педагогічного колективу лежить „Національна Доктрина розвитку освіти”, Закон України про позашкільну освіту та Положення про позашкільний навчальний заклад, документи про охорону дитинства та здоров’я, на основі яких складено Статут РЦДЮТ (нова редакція), затверджений районною державною адміністрацією (розпорядження № 168 від 5.04. 2002 року). Орієнтирами в організації інноваційних процесів є обласна і районна програми розвитку позашкільних закладів, Концепція розвитку до 2010 року, а також перспективний план роботи на 2006– 2010 роки та щорічі плани. Олександрівський РЦДЮТ повністю укомплектований педагогічними кадрами, відповідно штатного розпису, а саме:
1. Директор – Скрипник Жанна Володимирівна, освіта вища, педагог-майстер, нагороджена грамотою міністерства освіти, стаж педагогічної роботи – 21 роки.
2. Заступник директора з навчально-виховної роботи - Дудник Людмила Миколаївна, освіта вища.
3. Методист – Михалюк Наталія Володимирівна, освіта вища, педагогічний стаж – 21 років.
4. Психолог - Москаленко Інна Миколаївна, освіта вища, педагогічний стаж – 2 роки, на посаді психолога 1-й рік.
5. Педагог-організатор – Скоропад Наталія Анатоліївна, освіта вища, стаж педагогічної роботи – 10 років,
6. Керівники гуртків.
7. Акомпаніатори.
8. Костюмер.
9. Завгосп.
Всі педагогічні працівники – це творчі особистості, які знаходяться в постійному пошуку нових форм та методів навчання. Систематично 4 рази на рік проводяться засідання педагогічних рад, де розглядаються питання сучасних методів навчання, інтерактивні методи навчання в окремих гуртках, впровадження в роботу закладу досвіду кращих позашкільних закладів області, України, особистісно-зорієнтований підхід до навчання педагогів, робота з охорони праці та забезпечення життєдіяльності дітей закладу. Затверджуються плани роботи, творчі звіти перед батьками та громадськістю, матеріали атестації педагогів закладу, екзаменаційні матеріали випускників закладу. Педагогічний колектив РЦДЮТ працює над науково – методичною проблемою закладу «В об’єктиві творча особистість». Для реалізації цієї проблеми опрацьовувались на засіданні методоб’єднання досягнення педагогічної науки, сучасні методичні підходи для удосконалення навчально-виховного процесу в закладі шляхом використання інтерактивних технологій навчання.


Робота побудована на практичних засадах, використовувались активні форми роботи: дискусії, ділова гра, проведено діагностування та анкетування членів методоб’єднання. Члени методоб’єднання продовжили роботу по розробці занять з використанням інтерактивних форм (методів навчання з розвитку творчих здібностей вихованців). Так, Соколовська С.М., керівник танцювального колективу «Калинонька», розробила заняття гуртка на тему: «Хореографічне мистецтво і танець. Узагальнення і закріплення набутих знань, умінь та навичок» і провела його для гуртківців і керівників гуртків РЦДЮТ. До Дня соборності України Дудник Л.М., керівник гуртка «Культура рідного краю», провела відкрите заняття «Україна в нас єдина». Для реалізації та пропаганди нових підходів до навчально-виховної діяльності керівниками гуртків проведено різноманітні заходи: участь у районній серпневій конференції; тиждень методичної роботи. В рамках методичного тижня «В об’єктиві творча особистість» всі керівники гуртків провели відкриті виховні заходи та заняття гуртків.


За 2007 – 2008 н. р. в закладі проведено районні методичні заходи: - тренінгове заняття для педагогів – організаторів та керівників гуртків «Зрозумій себе та іншого»; - круглий стіл «Проблемне навчання, як засіб формування пізнавальних і творчих здібностей гуртківців»; - круглий стіл по здоровому способу життя. Методоб’єднання активно працювало по реалізації проблеми: «В об’єктиві творча особистість». Проведений семінар – тренінг «Впровадження форм та методів інтерактивного навчання в навчально-виховний процес». Прийом вихованців до позашкільного навчального закладу здійснюється на добровільній основі, бажанні та врахуванні індивідуальних здібностей та обдарованості дитини. Чисельний склад наповнюваності груп гуртків відповідає Статуту Олександрівського РЦДЮТ та наказу Міністерства освіти України, а саме – не менше 12 -15 осіб в гуртках групової форми навчання.
Гуртки Олександрівського районного центру дитячої та юнацької творчості працюють за типовими навчальними програмами Міністерства освіти і науки України з власними доробками, затверджені методичною радою відділу освіти районної державної адміністрації та педагогічною радою РЦДЮТ, які розподіляються за напрямками:
1. Гуманітарні:
1) «Лідер», Скрипник Ж.В.
2) «Пізнай себе», Москаленко І.М.
3) «Стань творцем свого життя», Пономарчук О.М.
2. Художньо-естетичні:
1) «Джерельце» (народно-художній фольклорний), Халецька Л.І.
2) «Юні бандуристи», Душейко В.М.
3) «Горошинки»(вокальний ансамбль), Душейко В.М.
4) АХБ «Здорово», Михалюк Н.В.
5) «Калинонька» (хореографічний), Соколовська С.М.
6) «Естрадно - циркова студія «Едельвейс», Мажара Н.О., Мажара В.І.
7) «Сувенірна тістопластика» Лазаренко В.В.
8) «Юний художник», Чорногор Т.М
9) «Фітодизайн» Лазаренко В.В.
10) «Чарівний клубок» Лазаренко В.В.
11) «Олівець-малювець», Чорногор Т.М.
12) «Народна творчість», Ткаченко І.В.
13) «Дитячий вернісаж», Ткаченко І.В.
14) «Художня вишивка», Ткаченко І.В.
15) «Соло», Усатенко Н.І.
16) «Викрутаси» (вокальний) Скоропад Н.А.
17) «Екстрім» (хореографічний) Корнута І.І.
18) «Рукоділля», Ткаленко Н.А.
19) «Художня вибивка», Ткаленко Н.А.
20) «КВК», Кабачок Н.І.
21) «Культура дозвілля», Дудник Л.М.
22) «Акварельки», Кигим Л.О.
3. Соціально-реалібітаційні:
1) «Повір у себе», Ткаленко Н.А.
4. Туристсько-краєзнавчі:
1) «Туристичний стимул», Крамаренко К.О.
2) «Спортивний туризм», Січкар С.М.
3) «Географи - краєзнавці», Волошина М.Ф.
5. Еколого – натуралістичні:
1) Художньо-екологічна агітбригада «Вулик», Кабачок Н.І.
2) «Юні екологи», Кабачок Н.І.
Навчальні програми класифікуються ;
- за формою навчання: індивідуальні та групові;
- за структурою: комплексні та однопрофільні.
Наповнюваність дітей в гуртках розподіляється таким чином:
1. Художньо-естетичний напрямок ( 675 дітей ) - 81,32 %
2. Гуманітарний напрямок ( 65 дітей ) - 7,83 %
3. Соціально-реабілітаційний напрямок ( 15 дітей ) - 1,81 %
4. Туристсько-краєзнавчий напрямок ( 75 дітей ) - 9,04 %
|